About Me

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Saturday, April 24, 2010

Berani dan Yakin itu penting

Assalammualaikum..

Hari Jumaat, 23.04.10 merupakan detik pertama aku memberanikan diri memandu kerete ke ofis..semangat memang ada, cuma keberanian masih ditahap 90%..bakinye cuma ada rasa takut kalau kete berhenti atau jem di atas bukit..alhamdulillah, akhirnya aku selamat smpi ke ofis dgn kelajuan 60/80km..ok la tu, kira laju la gak utk pemandu yg kali pertama mcm aku ni..mengambil iktibar kete mengundur 2x time praktis bawak aritu kat tol perling, kali ni aku da siap2 top touch n go, so senang , trus lalu je kat lorong smart tag..
balik-half day, kul 12 da kua ofis dgn harapan nk elak dr jalan jem sebab org laki akan bpusu2 kua nusajaya utk kua smbyg jumaat..alhamdulillah jln balik menuju kerumah lancar..tp tibe2...hehehehe memang pengalaman yg takkan aku lupakan, elok2 je nak masuk lorong area rumah aku, tibe2 kete bleh jem kat situ, aku da agak da, lorong tu memang sempit, pastu berbukit skit..elok je pusing, kete tbenti, nak reverse kete tperosok kat longkang sipi2 nak masuk da..aduyai, time tu mmg kecut beb..nekad buat keputusan, aku mintak tlg pak cik zaaba tokey kedai kat kmpg aku tu,,,dasyat beb, dia siap kol semua ahli2 krt utk same2 tlong kuarkan kete aku tu...tp time tu ramai takde sbb masing2 kua smbyg jumaat..dgn izin tuhan, ada  la sorang ahli krt yg dtg menolong..result of the incident-kete calar skit blh depan...serius aku takkan lupakan sey kejadian ni..pengalaman....

No comments:

Post a Comment