About Me

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia

Thursday, April 15, 2010

Hari Makin Dekat...

Assalammualaikum..

da lama aku tak update blog ni..masa tu cepat sangat bjalan, kdg2 tak sedar pun yg sekarang da masuk bulan April..
means, tinggal bulan 5,6,7,8,9, totally 5 bulan je lagi utk buat persiapan kawen...
persiapan kawen aku da stat buat since bulan 1, tp aku ni jenis yang selagi masa tu belum dekat aku suka lengah2 kan keje..bila da ade org tanye "mcmane dgn persiapan kawen?..tu da beli, ini da beli"..hah mula la gelabah...even wedding checklist da buat, tp aku buat endah tak endah je...WAKE UP nisak!!!!!!!!!!!!! 5 bulan tu bukannye lama lagi, pejam celik pejam celik da sampai bulan 10 tu nanti, bulan 8 kita da pose, bulan 9 raye plak..tup2 da bulan 10....Ya Allah, aku baru realized ke skrg, ke da lama realize, tp buat bodo jer...
nak kene ada org sergah baru la terkial2 nak buat...

antara benda yg aku da buat eh:
1. kad kawen- da tempah kat ampang, artwork pun da tengok, nice...hage pun blh tahan ..utk info, ni kedai kad kawen kedua kitaorg tempah, first kat pertama kompleks yg mane deposit da byr, tp sbb kedai kedua ni offer lagi cantik dan hage pun not bad, so fiance aku ckp better amek yang kedua ni..naseb bek la deposit dua2 kedai ni dia yg bayar..so, skrg tgh peringkat untuk cek spelling error dan siapkan pelan rumah..pastu email semula dan tengok artwork..

2. barang hantaran - kitaorg beli barang2 hantaran ni guna duit gaji, so tiap bulan kitaorg WAJIB beli satu jenis barang hantaran.  so antara yg da beli: set perfume (l/p), jam solvil titus (l/p)..baru beli dua barang je pun hage da cecah ribu..fuh!!!...

3. canopy - siap je artwork kad kawen, aku akan bagi kat adik aku wan, disebabkan dia jadi staf JKR, so canopy tu da kitaorng sewa kat sane je, cuma byr duit saguhati jer..WAH DA SAVE...suke2..

4. set pinggan+cawan - mmg da jd adat kalau ade majlis kawen je kitaorg akan sewa kat balai masjid abu bakar, konsep pun same, cuma byr duit saguhati jer.WAH DA SAVE LAGI SEKALI..suke2...tp hopefully da ada design yg baru..

5. photographer - abg aku merangkap photographer utk mjlis kawen aku nanti sbb dia ni memang partime photographer org kawen.., cuma byr duit utk printing jer...WAH DA SAVE LAGI LAGI SEKALI...suke2..time tunang da FOC, so kawen ni kene la hulur skit...

6. mak andam - tgh usha2 lagi..setakat ni survey thru internet je dulu, da ada 3 bridal yg da reply mail aku utk dapatkan quotation..so far yg aku suke ialah Astana Bridal kat Plaza Seni, tgk design pelamin dan baju2 semua not bad..hage pun ok, tp belum turun padang je lagi..


susunan perkara2 yg aku da buat ni tak tersusun sgt, ape yg terlintas kat otak tu yg aku tulis...
pas ni better to do the proper checklist...


end here..

No comments:

Post a Comment